joi, 28 noiembrie 2013

Bucovina-Sub Stele album [REVIEW]

Bucovina-Sub Stele
În ziua de azi la noi în România Rock-ul și toate genurile și subgen-urile sale sunt băgate cu forța în umbră de ”giganții” comerciali ce produc pe bandă rulantă cam același gen. Da avem și trupe consacrate ca Iris sau Phoenix, dar sincer acum, nu mulți puștani din ziua de azi ascultă aceste trupe. În plus, muzica în ziua de azi a ajuns să fie concepută în special pentru bani. Când tocmai acesta ar trebui să fie ultimul lucru la care să te gândeşti… Muzica trebuie făcută pentru tine personal, pentru fanii tăi, pentru senzaţia pe care o ai când un întreg stadion îţi strigă numele. Deci asta este ce face Bucovina (mai puțin faza cu stadionul).

Albumul are obișnuitele referinte din mediul popular autohton care oricărui iubitor sau patriot de țară le va plăcea. Mesajul lor este pașnic, istoric și patriot și sunetul cultivă motive melodice arhaice, adică este caracteristic unor vremuri extrem de îndepărtate din trecut mai exact cele ale haiducilor, ei fiind una dintre puținele trupe ce explorează folcorul românesc.
După ce ascultasem primul cântec cam strâmbasem din gura la Spune tu vânt nu știu dece dar nu mi-a picat prea bine. Secțiunile de chitări acustice adăugate cântecelor sunt foarte plăcute, te trag și mai adânc în cântec, te atrage înspre Bucovina, în atmosfera ei, în codri și văi, sunt un element foarte plăcut și nu prea utilizat. Vocea epică și clasică de haiduc pe care o are vocalistul a fost puțin îmblânzită (probabil de o femeie) în Sub Piatra Doamnei, o voce mult mai curată și plăcută ce se completează cu accentul melodic al cântecului, sincer prima dată când am ascultat piesa a fost un fior extrem de plăcut pe șirea spinării. Dar toată acestă liniște pe care al doilea cântec ti-o lasă este ucisă odată ce ziua se terimină și începe noaptea, iar șoimul apare în văzduh. Da, cele mai întunecate cântece de pe album, chitări ce creează o atmosferă rece, tobele ce mențin ritmul alert crează cele mai agresive cântece de pe album Șoim în văzduh fiind preferatul meu. Fanii mai vechi ai trupei vor vea un mic cadou, un remake al cunoscutei piese Lună peste vârfuri.
Structurile cântecelor au foarte multe elemente de Power Metal. Power Metal în principiu constă în piese rapide cu accent pe melodicitate, o voce cu intensitate înaltă și melodică, Mișhu cu tobele neapărat cu double bass, iar Moș Crivăț folosește chitara ca instrument melodic decât ritmic, elemente ce le întâlnim pe tot parcursul albumului plus versurile cu tentă folclorică, dar și vocea înaltă, a ”lupului”, distorsionată creând un țipât sumbru specific Black Metal-ului, dar în final Bucovina tot rămâne folc hevi blec.
Day Follows Day Night Follows Night: Singurul single semnat de Bucovina, primul cântec cu versuri în limba engleză. Cântecul e destul de tare, este despre viață, despre toate provocările pe care orice ființă cu două membre care schimbă oxigenul în dioxid le înfruntă. Este probabil cel mai puternic efort muzical de pe album. Toate bune și frumoase până când aud în premiră o voce de haiduc cântând în engleză încat mă gândesc dacă sigur nu a scăpat un cuvânt în română (haiducească) prin cântec. Trecând peste acest aspect, cântecul încheie albumul pe o notă înaltă.
Concluzie: Bucovina au dat lovitura din nou cu acest album. Nu vor vinde ei milioane de albume, sau tricouri, ei sunt doar 4 tipi ce crează muzică plină de iubire pentru Bucovina și când îi ascultați, puteți cădea de asemenea în iubire cu aceste locuri.