miercuri, 23 octombrie 2013

LOAD album [REVIEW]

LOAD
Odată cu acest album Metallica își părăsește rădacinile Thrash Metal pentru totdeauna intrând  în ciclul din anii 90' Load-Reload. Un stil complet diferit față de orice au făcut până acum. Un still ca care a creat multe potere cu furci și torțe la adresa Metallica. În următoarele review-uri poate(cu siguranță) am să scap vreo doua, trei înjurături de stadion.

NEBUNI...

Load a fost înregistrat după 5 ani de la succesul pe care la avut The Black Album și nu mă așteptam ca albumul să fie la fel de lung ca și durata dintre cele două. Depășește chiar și limita de 79 de minute pe care Cd-urile le aveau la acea vreme încât dacă depășeai limita, aveai șansa ca Cd-ul să nu fie citit ori scăpa banda. Muzical pentru multe persoane abea dacă se poate numi Metal, este chiar la marginea Hardrock-ului, dar alți iubitori de muzică ar spune că ar fi doar un stil tradițional Metal, sau Bluesrock chiar, sunt ceva influențe de blues în solo-uri. Păi eu sunt cam la mijloc, sunt foarte multe abateri de la stilul original pe care îl aveau și da multe cântece pot fi considerate hardrock și sunt destule riff-uri blues care sunt chinuite de tempouri lente. Vocea lui James sa degradat după turul care a durat ani, el pierzându-și acel ”mârâit” special al lui. Kirk ca de obicei bagă solu-uri și fute pedala. Jason rupe bass-u la cât de ”cristal-clear” se aude, iar Lars bate toba cu machuca în casa mare.

De exemplu o chitară slide folosită chiar în primul cîntec al albumului Ain't My Bitch, care aduce în cantități mici de thrash din anii 80' fiind un cântec foarte solid al albumului. Solo-ul este plăcut dar te rog Kirk NU mai folosi chitări slide. Ceva interesant la acest cântec este poziția cântecului și versurile cu un mesaj criptat în ele. Un mesaj pentru Dave Mustaine spunându-i că nu îi pasă de problemele lui pe care le-a avut în Kill `em All cu songcredit-ul.

2x4: După cum spune James Hetfield într-un interviu acest cantec este despre a fi orbit de furie pură și vrei să lovești pe cineva cu o bucată de lem de 2 pe 4... Versurile sunt simpliste, oricum are un beat foarte radiofriendly și îl mai poți auzi câteodată la radio.

Au introdus din nou caracter și probleme reale ale lor în cântece sugerând toate viciile lor.
The House That Jack Build: dacă stai și desfaci firul în patru:
1. The House That Jack(Daniels) Build- adică reputația lor de...
2. Vorbim de o trupă care și-a compus numele din Metal+Alcool
3. Vorbim despre o trupă care are porecla Alcoholica
4. Dumnezăi șâ Sfinți de la A la Z, blestem ziua în care Kirk a descoperit pedala măsii Wah.

Until It Sleeps: Când aud cântecul acesta, el simbolizează întunericul și depresie, care trăiește în noi. Ea nu ne părăsește niciodată și întotdeauna apare când nu te aștepți. Este unul din acele cântece orientate mai mult spre blues.

King Nothing: Ei bine, eu cred că acest cântec este despre Axl (gură mare) Rose!
And you point your finger, but there's no one around
Just want one thing
Just to play the King
But the castle's crumbled and you're left with just a name”

Bleeding Me: Gândițivă la primul vers James încercă să găsească un drum mai bun în viață. Ar putea fi încercarea de ași construi mai bine relațiile cu prietenii, poate cu ceea ce a mai rămas din familia lui, poate își dorea să petreacă ami mult timp cu Cliff. Sunt multe moduri de a interpreta acest cântec.

Mama Said: Cred că acest cântec este despre o mama care nu poate accepta ca fiul ei vrea să trăiască propria viață / să fie liber. Ea vrea să-i spună ce are de făcut, dar el are propriile sale idei de viață.

Și mă opresc aici. Load este încărcat cu propriile lui probleme prima porțiune a albumului este foarte bună, iar cea de doua porțiune este... inconsistentă... nu duce nicăieri...sunt câteva piese care chiar nu o să îți placă și sigur vei sări peste ele, depaft dacă ești un iubitor de Thrash Metallica Days vei sări peste multe cântece.

Concluzie: În general, acesta este un album de hard rock cu câteva piese heavy metal, dar cu siguranța unul care nu se potrivește cu brandul MetallicA așa cum ar trebui. Dacă doriți thrash metal, uită de acest album. Acest album este o bijuterie impresionantă, subestimată în discografia trupei Metallica, și cu siguranță ași recomanda-o pentru oricine care este în hard rock, blues, sau unui iubitor de muzică bună.